Handelsvillkor hos House of Products ApS

Allmän information House of Products ApS Marielundsvägen 30, 2 2730 Herlev CVR nr.: 43262742 Telefon: 36981465 E-post: kundservice@julefolk.dk

Priser

På House of Products ApS är alla priser i svenska kronor och anges inklusive moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna från dag till dag utan förhandsmedgivande. Reservation för slutsålda varor.

Betalning

House of Products ApS accepterar betalning med VISA Electron, Mastercard, PayPal og AMEX. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK(svenska kronor) och inklusive moms. Reservation för prisfel och slutsålda/utgångna varor.

Leverans

House of Products ApS strävar efter att skicka beställningar som inkommit före kl. 17 samma dag; beställningar därefter skickas nästa vardag. Vi levererar till hela Sverige. Fraktkostnader från 49 SEK. Varor levereras till närmaste PostNord-paketbutik. Dina varor skickas med Post Nord. OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, varför du blir informerad. Vid problem, kontakta kundtjänst. Varor levereras alla vardagar. Din vara levereras 1-3 arbetsdagar efter beställningen. För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köp av dessa varor.

Reklamationsrätt

Det ges 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstått genom felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera “inom rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. House of Products ApS kommer att täcka returkostnaderna i rimlig omfattning.

Vid returnering, reklamationer och användning av ångerrätten skickas till: House of Products ApS Marielundsvägen 30, 2 2730 Herlev, Danmark, Försändelser tas inte emot per postförskott.

Återbetalning

Vid återbetalning, vänligen inkludera bankuppgifter som kontonummer och clearingnummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Dessa uppgifter kan meddelas via e-post eller annan elektronisk form utan risk, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår återbetalning.

Ångerrätt

Det ges 14 dagars full ångerrätt för varor köpta i vår webbshop. Perioden räknas från den dag då: – du mottar ordern, – du får den sista varan i fysiskt besittning, om det är en överenskommelse om flera olika varor som beställts i en order men levereras separat eller i flera omgångar, – du får den sista delen i fysiskt besittning, om det är en överenskommelse om leverans av varor som består av flera delar. – den första varan i fysiskt besittning, om det är en regelbunden leverans av varor över en viss period. Returkostnader bekostas av dig själv. Ångeran ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och returen ska göras senast 14 dagar efter att meddelandet har lämnats. Meddelandet ska ges via e-post till kundservice@julefolk.se. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill använda din ångerrätt. Om du vill returnera varan till oss, vänligen fyll i den bifogade retursedeln och skicka varan till: House of Products ApS Marielundsvägen 30, 2, 2730 Herlev, Danmark.

Du kan inte ångra köpet genom att bara neka att ta emot varan utan samtidigt meddela oss tydligt om detta.

Varor undantagna ångerrätten

Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten: – Varor som är tillverkade enligt kundens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel. – Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera och där förseglingen har brutits efter leveransen. – Varor som på grund av sin art blir oskiljaktigt blandade med andra vid leverans. – Varor där plomberingen har brutits. – Utförda icke-finansiella tjänster om leverans av tjänsten har påbörjats med kundens uttryckliga samtycke och erkännande att ångerrätten upphör när tjänsten är fullständigt utförd. – Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på en fysisk bärare, om utförandet har påbörjats med kundens uttryckliga samtycke och erkännande att ångerrätten därmed förloras. – Tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationer på sådana publikationer. – Avtal ingångna på offentlig auktion. – Varor som försämras eller föråldras snabbt.

Retur

Du ska returnera din beställning utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska bekosta de direkta kostnaderna i samband med returen. Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du bör bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Expedieringen går snabbare om du också fyller i och bifogar vår Ångerformulär. Du bär risken för varan från tidpunkten för varuleverans till dess att vi har mottagit den i retur. Vi tar inte emot paket som skickas med postförskott.

Varans skick vid retur Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver det ovanstående betraktas den som använd. Det innebär att vid ångrat köp får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet av returen. För att få hela köpesumman tillbaka måste du således testa varan utan faktisk användning.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. Vid värdeminskning, som du ansvarar för, dras detta belopp av från köpesumman. Vid användning av ångerrätten återbetalas alla betalningar som har mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår på grund av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödig fördröjning och senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelande om ditt beslut att utnyttja ångerrätten. Återbetalningen utförs med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur, om du inte innan dess har lagt fram bevis på att du har returnerat den.

Integritetspolicy

För att du ska kunna ingå avtal med oss och handla på vår hemsida behöver vi följande uppgifter om dig:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Information om vad du har köpt

Vi behandlar dina personuppgifter med syftet att kunna leverera varan till dig och för att kunna hantera förfrågningar angående ditt köp. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår integritetspolicy för House of Products ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.

Klagomöjligheter – översikt och länkar: Om du har klagomål på en produkt köpt i vår webbutik kan du skicka in ett klagomål till: Konkurrens- och konsumentverkets Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Länk: www.forbrug.dk

Om du är konsument med hemvist i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål på EU-kommissionens onlineplattform. Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ När du lämnar in ett klagomål där, var vänlig ange vår e-postadress: kundeservice@julefolk.se